Pelle Stensson blir leder for nysatsningen Try Schjærven Media

TRY Schjærven Media signerer en av mediebransjens absolutt største profiler, Pelle Stensson. Stensson har i over 20 år hatt en rekke sentrale stillinger i den norskebyråbransjen. Han har bl.a vært 5 år som adm dir i Carat før han i 4 år var leder for allebyråene i Dentsu Norge, og kommer nå sist fra rollen som Chief Agency Officer (leder forbyråvirksomheten) i Oceans Norge. Fra tidligere har Pelle 10 års erfaring fra Group M. Hangår nå inn som leder av Norges største uavhengige mediebyrå, og tiltrer stillingen fra ogmed 15. januar. 

«Pelle Stensson er rett og slett den perfekte lederprofilen for vår satsning», sier Gunnar Stensaker. «Faglig sett så representerer han alt vi trenger for å lykkes, men kanskje enda viktigere; han har en personlighet og et verdisett som vi vet at passer inn i vårt miljø. Han er kundeorientert, med lang erfaring med rådgivning fra krevende kunder både i Norge og globalt. På toppen kommer en inngående kunnskap om hvordan man skaper et konkurransekraftig byrå med fokus på innovasjon, kompetanseheving, drift og avtaler,  grunnet sin lange ledererfaring fra de store globale nettverkene. Det er gull verdt for oss. Vi kan ikke vente med å komme i gang med Pelle på laget” avslutter Stensaker.

«TRY Schjærven Media begynner å ta form, og vi er allerede i gang med håndtering av store norske medieoppdrag», melder Marius Damsleth, daglig leder i ReMedia. «Pelle sin viktigste oppgave nå, er å starte arbeidet med å sikre posisjonering og vekst.

Pelle Stensson ser frem til å starte i ny jobb. “Denne utfordring gleder jeg meg veldig til. Jeg liker å få være tett på og skape noe sammen med flinke kolleger i et miljø som virkelig har både historie, bred kompetanse og god konkurransekraft. Målsetningen er allerede klart definert. Vi skal utfordre de store nettverkene med god strategisk rådgivning, “outstanding kreativitet” , høy teknologiforståelse og et solid implementeringsapparat. Det er mange gode konkurrenter der ute, men med så sterke og kompetente miljøer som TRY og Schjerven i ryggen har vi et veldig godt utgangspunkt. Driften startet 1. januar, og vi er klare for å ta imot henvendelser fra norske merkevarer som ønsker et slagkraftig alternativ til de store globale nettverkene» avslutter Stensson.

Om TRY Opt og Re:Media

Re:Media, stiftet av Schjærven i 2012, er et fullservice mediebyrå som har spesialisert seg innen retail med store kunder som XXL, Nille og Power. TRY Opt ble grunnlagt i 2015 som et digitalt performance-byrå, men har siden utviklet seg til et fullservice mediebyrå, med kunder som REMA 1000, Vita og Hurtigruten. TRY Opt ble kåret til årets mediebyrå i Byråprofil 2022 og 2023.

På bildet:

Pelle Stensson – Påtroppende daglig leder i TRY Schjærven Media
Ingrid Holstad – CFO i TRY-konsernet og styreleder i TRY Schjærven Media
Marius Damsleth – Daglig leder i Re:Media
Gunnar Stensaker – Daglig leder i TRY Opt

Medvirkende

No items found.

«Pelle Stensson er rett og slett den perfekte lederprofilen for vår satsning», sier Gunnar Stensaker. «Faglig sett så representerer han alt vi trenger for å lykkes, men kanskje enda viktigere; han har en personlighet og et verdisett som vi vet at passer inn i vårt miljø. Han er kundeorientert, med lang erfaring med rådgivning fra krevende kunder både i Norge og globalt. På toppen kommer en inngående kunnskap om hvordan man skaper et konkurransekraftig byrå med fokus på innovasjon, kompetanseheving, drift og avtaler,  grunnet sin lange ledererfaring fra de store globale nettverkene. Det er gull verdt for oss. Vi kan ikke vente med å komme i gang med Pelle på laget” avslutter Stensaker.

«TRY Schjærven Media begynner å ta form, og vi er allerede i gang med håndtering av store norske medieoppdrag», melder Marius Damsleth, daglig leder i ReMedia. «Pelle sin viktigste oppgave nå, er å starte arbeidet med å sikre posisjonering og vekst.

Pelle Stensson ser frem til å starte i ny jobb. “Denne utfordring gleder jeg meg veldig til. Jeg liker å få være tett på og skape noe sammen med flinke kolleger i et miljø som virkelig har både historie, bred kompetanse og god konkurransekraft. Målsetningen er allerede klart definert. Vi skal utfordre de store nettverkene med god strategisk rådgivning, “outstanding kreativitet” , høy teknologiforståelse og et solid implementeringsapparat. Det er mange gode konkurrenter der ute, men med så sterke og kompetente miljøer som TRY og Schjerven i ryggen har vi et veldig godt utgangspunkt. Driften startet 1. januar, og vi er klare for å ta imot henvendelser fra norske merkevarer som ønsker et slagkraftig alternativ til de store globale nettverkene» avslutter Stensson.

Om TRY Opt og Re:Media

Re:Media, stiftet av Schjærven i 2012, er et fullservice mediebyrå som har spesialisert seg innen retail med store kunder som XXL, Nille og Power. TRY Opt ble grunnlagt i 2015 som et digitalt performance-byrå, men har siden utviklet seg til et fullservice mediebyrå, med kunder som REMA 1000, Vita og Hurtigruten. TRY Opt ble kåret til årets mediebyrå i Byråprofil 2022 og 2023.

På bildet:

Pelle Stensson – Påtroppende daglig leder i TRY Schjærven Media
Ingrid Holstad – CFO i TRY-konsernet og styreleder i TRY Schjærven Media
Marius Damsleth – Daglig leder i Re:Media
Gunnar Stensaker – Daglig leder i TRY Opt