Det svenske merkevare- og designbyrået Neumeister og reklamebyrået Schjærven starter nå et samarbeid for å tilby markedet «det beste fra to verdener». Selskapene samarbeidet for første gang for 14 år siden, da med utvikling av merkevarestrategien til Elkjøp i Norge og Norden. Denne gangen har selskapene stått for omprofileringen av Telenor Arena til Unity Arena, samt fornyet identiteten til Power.
De forskjellige miljøene, som har kontorer i Oslo, Stockholm og Malmø, skal samles i en ekspertise som tilbyr 360-garders perspektiv på merkevare- og designutvikling, ifølge en pressemelding fra Schjærven, og på Schjærvensk vis har de ett mål for øyet; å skape salgsvekst for oppdragsgiver.
– For oss i Neumeister er det selvsagt viktig å ha tilstedeværelse i det norske markedet. Vi har samarbeidet med Hans Borg Bryggerier i over 10 år, og trives veldig godt med å jobbe med dem. Så dette er et naturlig steg for oss, sier Peter Neumeister, CEO og grunnlegger av Neumeister.
Merkevarebyrået deler Schjærvens «Salg kan kjøpes»-konsept fullt ut:
– For oss er design et kraftig verktøy for å skape konkurransekraft, og sikre at salgstallene beveger seg i riktig retning, hver investert krone skal raskt gi avkastning. Takket være samarbeidet med Schjærven, kan vi nå tilby enda mer komplette løsninger i et større marked enn tidligere, fortsetter Neumeister.
– For oss handler dette om å styrke «Salg kan kjøpes», og gjøre vår filosofi tilgjengelig for enda flere aktører innen FMCG-kategorien. Sammen med Neumeister bygger vi et robust rammeverk som vi kan skape effektiv kommunikasjon og reklame på. Ingenting selger mer enn når vi får jobbe helhetlig med våre kunder, avslutter Ståle Schjærven.