ComeOn! Norge: Triks for vellykket branding

ComeOn! har klart å bygge en solid og differensiert posisjon i et vanskelig og uoversiktlig marked. Det har skjedd med John Carew som ambassadør.


Denne reisen har skjedd på kun to år. Trikset er et sterkt, likandes konsept utviklet i samarbeid med Schjærven.


Utfordring

Reklame for bettingselskaper kan være en vanskelig balansegang, både etisk og juridisk. I tillegg er spillbransjen en jungel hvor det er særdeles kostnadskrevende å bygge en sterk standing og kundelojalitet. Mediekanalene er svært begrensede, støynivået høyt og tilbudene sitter løst.


Løsning

ComeOn! hadde en ambassadøravtale med en av Norges største fotballprofiler gjennom tidene.

- John er den morsomme og hyggelige kompisen alle vil ha. Slik ønsker vi også å fremstå, sier markedssjef for ComeOn!, Stian Røsvik Bjørstad.

Med utgangspunkt i Carew ble det bygget et kommunikasjonskonsept som skulle være en troverdig arena for John, og samtidig underholde og være mer sympatisk i en støyende kategori.

Rett og slett Gi ComeOn! en sterk, mer unik posisjon i markedet.

I hver film møter vi John og kompisgjengen hans. De henger sammen og prøver seg på stadig nye, mer eller mindre spektakulære triks. Som for eksempel saltohopp med sofa i en alpinbakke eller stolbalansering i en luftballong over Oslo.

Hver kampanje måles og testes nøye både på merkevareoppfatning og salg, og i våre nyeste filmer svarer målgruppen at de opplever ComeOn! som en god merkevare i gamblingindustrien, trygg, morsom og pålitelig - med en sterk velkomstbonus.


Se løsninger: