Krogh Optikk: For Your Eyes Only

Oppgave: Vise høstens nyheter fra Krogh Optikk
Hver høst fylles butikkene til Krogh Optikk med brillenyheter. Nyhetene promoteres gjennom en større kampanje, som viser de nye modellene fra hvert av merkene Tom Ford, Oliver Peoples, Prada, Silhouette, Façonnable og Armani. Kampanjen skal få frem Krogh Optikks eksklusive utvalg, og bygge posisjonen «best på mote».

Premiss: Mote og tidsånd

Moten er kanskje noe av det som aller mest gjenspeiler tidsånden. Verdensbildet 2018 preges av mer uro og turbulens enn på mange år, og som en kontrast til dette ville vi lage en kampanje som feirer samhold og kjærlighet.


Løsning: For Your Eyes Only – en historie om kjærlighet og briller
Kampanjen For Your Eyes Only viser kjærligheten mennesker imellom, gjennom en kjærlighetshistorie om et par, en helg på hotel Bristol. Hver enkelt annonse, fra hvert av de seks merkene, viser en scene fra oppholdet, og samlet forteller de hele historien: innsjekk, lunsjdate, sjakkspill, festforberedelse, nyttårsfest og frokost på sengen.

Historien fortelles med bilder i annonser og digitale animasjoner på SoMe. På kroghoptikk.no utdypes den som skjønnlitterær tekst. Vi får vite mer om kjærlighetshistorien, hvordan de møttes – og briller spiller en subtil, men viktig rolle. Brillene dine påvirker hvordan du oppfattes – så kan de påvirke hvem du tiltrekker deg? Og hvem du faller for?

Med nysgjerrighetesvekkende SoMe-poster til hvert av historiens kapitler, ville vi trekke trafikk til kroghoptikk.no, for å lese historien og se Krogh Optikks eksklusive utvalg av brille- og solbrillenyheter.

Utførelse: filmatisk estetikk fra legendarisk fotograf

Bildene viser øyeblikk og scener fra fortellingen, som et filmatisk storyboard. Lars Botten hos Palookaville var derfor naturlig valg av fotograf. Hans lange erfaring med mote og dramaturgisk fotofortelling bidro til å gi bildene et filmatisk preg, som omfavner de estetiske omgivelsene på Bristol. Stylist Pauline Naerholm og hår-/make-up-artist Sissel Fylling gav det filmatiske universet en lett retrofølelse, i stylingen av modellene Sofie/Team og Ben/Mikas.

Instagram:
@krogh_optikk
, @larsbotten, @paulineoslo, @sisselfylling, @sofielandvik 


Se eksempler fra kampanjen her:




Artikkelfilmer:



Annonser:






Les samtlige artikler her: 
Tom Ford  Var det kjærlighet ved første blikk? https://kroghoptikk.no/Trender/kjarlighet-ved-forste-blikk/ 
Oliver People 
– Har de en spesiell blikkontakt? https://kroghoptikk.no/Trender/blikkontakt/ 
Prada – Hvilke øyeblikk er de avgjørende? https://kroghoptikk.no/Trender/i-oyeblikket/ 
Silhouette 
– Har de samme syn på det som er viktig? https://kroghoptikk.no/Trender/samme-syn/