Norwegian Reward: Årets julekalender

For sjette året på rad har Schjærven Reklamebyrå og Norwegian Reward laget julekalender sammen. År etter år øker antall spillere, salget av flybilletter og engasjementet rundt kalenderen.

Vi tror vi er på vei mot å etablere en ny og hyggelig juletradisjon.

Hensikten med kalenderen var de første årene å skulle øke kunnskapen om bonusprogrammet Norwegian Reward og gi informasjon om hvordan det fungerer. De siste årene har fokuset vært å skape entusiasme rundt det å tjene opp CashPoints for å betale for reiser. Kalenderen har blitt en fantastisk plattform for å selge flybilletter, formidle gode tilbud fra partnere og ikke minst underholde og aktivere eksisterende Norwegian Reward-medlemmer.

– Vi har i snitt hatt over 30 prosent vekst i antall påmeldte hvert år. Dette er godt over målsettingen, noe vi er veldig fornøyde med. I år har vi i tillegg laget en oversatt versjon til utvalgte markeder utenfor Norge, som det blir veldig spennende å se resultatene av. Per 21. desember er det over 453.000 påmeldte totalt, så det ser veldig lovende ut, sier Thomas Rydgren, Account Director i Schjærven Reklamebyrå.

Drømmejul
Årets julekalender dreier seg om drømmejulen. Nissen drømmer seg bort til nye destinasjoner hver eneste dag, og du som deltaker skal gjette hvilket sted han drømmer om. Dagens destinasjon vises i en gåtefull animasjon og du får tre ulike svaralternativer. Svarer du rett på første får du full pott og tre ekstra lodd til trekningen av hovedpremien på 20.000 CashPoints. I tillegg til den store hovedpremien kommer det tidenes julegave fra Norwegian på julaften.

Har du ikke meldt deg på ennå? Da er det bare å hive seg rundt og glede seg til den 24. desember. 

Hva betyr kalenderen kommersielt? 
Julekalenderen er med på å gjøre Norwegians medlemmer bevisst på hvordan de kan tjene CashPoints både når de er på reise og ellers i hverdagen. Selskapet ser en markant økning i antall CashPoints som Norwegian Reward-medlemmer tjener i desember.

– Julekalenderen er en engasjerende kampanje, og vi får mange fine tilbakemeldinger fra kunder som syns det er morsomt å delta. Mange medlemmer tjener nok CashPoints til å få gratis flybilletter ved å delta i julekalenderen og benytte seg av tilbudene. Vi har sett økende deltakertall hvert år siden vi begynte med dette i 2013, så det er tydelig at folk er begeistret for julekalendere. I fjor overførte vi konseptet til en del markeder utenfor Norge også, sier Sigrid Saxevik, Marketing manager i Norwegian Reward.


Se casefilm av kalenderen her:


Involverte:

Schjærven Reklamebyrå

  • Jørgen Marthinsen
  • Kristina Schaatun
  • Jens Gundersen
  • Elin Dørum Bengtson
  • Mari Krokan
  • Iren Legøy Aagaard
  • Kim Thorninger
  • Tina Jørgensen
  • Thomas Rydgren
  • Clockwork på musikk

Animasjoner og design

  • Øyvind Fiksdal