Parat med sin første rekrutteringskampanje

Vi står bak strategi, produksjon av innhold og spredning i Parat sin første store kampanje for å rekruttere nye medlemmer.

Parat er en partipolitisk uavhengig arbeidstakerorganisasjon tilsluttet YS. Organisasjonen har ca. 40 000 medlemmer i alle sektorer i arbeidslivet med ansatte i de fleste yrker og bransjer. For første gang skal Parat nå kjøre en større kampanje i media for å rekruttere flere medlemmer. Til denne jobben har de valgt Schjærven, som leverer strategi og står for produksjon av innhold og spredning.

– Å få flere til å melde seg inn i Parat er en todelt oppgave. Vi skal først skape oppmerksomhet og vekke interesse for det å være organisert. Dernest øke kjennskap og kunnskap om Parat og de fordeler et medlemskap i Parat gir, sier Anne Cathrine Aasen, rådgiver og kundeansvarlig i Schjærven.

– For å lykkes med dette i én og samme kampanje har vi valgt en kreativ retning som både vekker oppmerksomhet og evner å fortelle de gode historiene om hva Parat kan hjelpe deg med. Fortellergrepet er hentet fra foto-novellen som genre, og historiene illustrerer aktuelle problemstillinger på arbeidsplassen. Enkelt, og litt morsomt, sier Ingrid Leren Wathne, kreativ leder i Schjærven.


En god og kreativ prosess

Leder for kommunikasjon i Parat, Trygve Bergsland, sier organisasjonen har stor tro på organisk vekst gjennom den planlagte kampanjen.

– Vi har gjennomført en god kreativ prosess i samarbeid med Schjærven og håper dette er starten på et langvarig samarbeid, sier Bergsland.

– Distribusjon er som alltid en nøkkelfaktor. Vi får spredd budskapet gjennom karusellformat på Facebook og swipe-format på mobil. Foreløpig er det fire ulike temaer som tas opp gjennom relevante historiefortellinger; lønnsforhandlinger, kompetanseheving, arbeidsvilkår og AFP, avslutter Anne Cathrine Aasen.

Kampanjen starter 20. mai og vil gå ut september.


Ta en titt på nettsiden vi har laget her: https://blimedlem.parat.com/kompetanse
Ta en titt på en av bannerne her: http://bit.ly/2VRzN7J


Ansvarlig hos Parat:
Ragnar Eggesvik
Trygve Bergsland

Team Schjærven:
Rådgiver: Anne Cathrine Aasen
Kreativt team: Ingrid Leren Wathne og Einar Nonstad
Grafisk design: Hanne Øverland
Prosjektleder: Mariell Largo
Campaign Manager Media: Regine Borgen


Vi har latt oss inspirere av foto-novellen i arbeidet med rekrutteringskampanjen. Her kan dere se hvordan printannonsene har blitt.