Power: Endrer spillereglene i elektronikkbransjen

På oppdrag fra Power har vi utviklet en unik lanseringskampanje for å etablere elektrogiganten i Finland.

Brief

Målet med kampanjen var å etablere elektronikkforhandleren Power som kundenes førstevalg i Finland. Denne målsetningen kom som følge av Powers suksess med lanseringen i Danmark året før.

Vår ambisjon var å gjøre Power til en gamechanger i bransjen. Noe av det mest unike med Power er digitale prislapper. Den digitale prislappen gjør det mulig å kontinuerlig oppdatere produktpriser opp mot konkurrentene. Det har de andre gjort på nett før, men Power var de første til tilby kundene den samme lave prisen i butikk som på nett.

I tillegg var det viktig å bygge en merkevare for fremtiden, som kan vokse i takt med tiden, hvor de digitale brukerne har et annet forhold til reklame enn før.

Det var derfor viktig at vi satte fokus på kundene og opplevelsene de har når de bruker den nyeste elektronikken, og dette ble kjernen av kommunikasjonskonseptet.

Løsningen

For å løse briefen gikk vi sammen med fire kjente finske influencere. Hver enkelt av dem er spesialister i deres respektive felt, og ble valgt for å representere forskjellige produktkategorier.

  • Kira Kassinen – en kjent finsk og nordisk blogger, vinner av «Best Fashion Blog of Finland 2015».
  • Redrama – notorisk rapper og dommer på reality-showet «The Voice».
  • Akseli – eier av en kjent burgerrestaurant og vinner av «Master Chef».
  • Samuel – Instagram-stjerne med over 200.000 følgere, som er med på hans reiser over hele verden.

(Se videoene nederst i artikkelen)

Vi samlet alle fire influencerne for å vise hvordan man kan bruke teknologi til å uttrykke seg, og for å støtte opp Power som den nye gamechangeren i elektronikkbransjen.

I tillegg ba vi dem dele egne historier om hvordan de inspireres i hverdagslivet, og hvordan teknologi gjør det mulig for dem å følge deres lidenskap.

Vi produserte også fire separate filmer som vi delte på flere digitale kanaler; korte Instagram-videoer, Facebook-poster, og på Youtube.

Resultat

Etter å ha åpnet 27 butikker på to måneder, har Power allerede tatt en tydelig posisjon som den store utfordreren i det finske elektronikkmarkedet.

Tilbakemeldingene på konseptet og valget av influencers har også vært overveldende positive, og med dette har vi vært med på å etablere Power som en ny og spennende merkevare for fremtiden.

Her er influencervideoene (finsk voice):