Schjærven vokser kraftig på content

Content-veksten i Schjærven har vært solid de siste par årene. Content-teamet har vokst fra å være to til 15 personer med meget tverrfaglig kompetanse.

Gjengen som befatter seg med innholdsproduksjon i Schjærven består i dag av journalister, videoprodusenter, innholdsprodusenter, redaktører, designere, ad-techere, animatører, grafikere, programmerere og distributører,- og teamet vokser stadig. Akkurat nå søkes det etter både konseptutvikler, rådgiver og innholdsprodusenter.

Multifunksjonelle team

Styrken som følger av å ha et komplett kommunikasjonshus som Schjærven-gruppen i ryggen, er formidabel.

– I tillegg til kjerneteamet vårt, har vi tilgang på absolutt alt av spisskompetanse og leveransekraft inhouse. Å ha godt etablerte miljøer innen både reklame og media under samme tak har vi hatt i mange år allerede, og det er fascinerende å se hva man kan få til når så mange flinke folk drar lasset sammen, sier Head of Content i Schjærven, Yngve Johnson.

Retail-content

Med vårt DNA trygt plassert i fokus på effekt har Schjærven utviklet sin egen vri på content-faget.

– Det finnes mer enn nok content i verden, men vårt mål er å lage content som flytter varer raskt. Om dette er content etter definisjonen eller om det er segmentert reklame, er vi ikke så opptatt av. Vi henter det beste enten det er fra content, reklame, new retail, distribusjon, strategi eller innsikt, og så skrur vi sammen konsepter som fungerer i de komplekse digitale kundereisene alle kundene våre må forholde seg til, sier han.

Effekt, effekt, effekt!

Å utvikle content som gir konkret og målbar effekt, handler selvsagt om spennende historiefortelling, men like mye om testing, optimalisering og justering av budskap. Ikke minst er dette avgjørende i en verden hvor e-commerce blir stadig viktigere.  

– Vi bruker mye tid på kontinuerlig forbedring av effektarbeidet i hele økosystemet for digital kommunikasjon. Segmentering, optimalisering og justering av budskap utgjør en stadig større del av tjenestespekteret vårt – et arbeid som både vi og kundene våre er svært opptatt av, forklarer Johnson.  

Lærer sammen med kundene

– I tillegg til at vi selv besitter mye kompetanse, så lærer vi også enormt mye av kundene våre. Mye er upløyd mark for både oss og kundene, og utviklingen går i et slikt tempo at formater og løsninger må revideres nærmest fra måned til måned, avslutter Yngve.

I dag jobber team content blant annet for kunder som Storo Storsenter, Novartis, Block Watne, OBOS, Power, Norema, Musti, Vita, m.f.


Travle dager gjør at det ikke var mulig å samle hele teamet, men fra venstre i bildet øverst ser vi Vetle Nielsen, Yngve Johnson, Petter Brenna Rian, Cecilie Negård Tveten, Jon Erik Josephsen, Susanna Hollow, Hanne Øverland, Henriette Numme, Timo Sillankorva og Julie Opsvik.