CASE_LABB_MOCKUP SAMLET 4

Merkevarestrategi - Felleskjøpet

Gi Labb - Revitalisering av tradisjonsrik hundefôr

Økende konkurranse fra utenlandske merker gjorde det nødvendig å styrke Labb og Matmons sin konkurransekraft i det norske markedet.

Mafi 15kg 300dpi 30x40cm
Husky hundespann 15kg 300dpi 30x40cm
Flaks 15kg 300dpi 30x40cm

Humanisering og helse er de to største driverne innen dyrefor i dag. Foret skal være sunt og gi en naturlig utvikling, samtidig som humaniseringen bidrar til at flere og flere betrakter kjæledyret sitt som et “menneske”.

- Det som er bra for meg, fysisk og psykisk, må også være bra for kjæledyret mitt. Kortreist, norsk, troverdig og pris er også viktig drivere, men ikke på tvers av hele markedet.

Vi utviklet en ny merkevare og kommunikasjonsplattform for å fortelle historien til Labb. Fokuset her var å fortelle at Labb ikke bare lager for av høy kvalitet, men bryr seg om at du og ditt kjæledyr skal ha det bra sammen. Labb bryr seg om dyra og de bryr seg om deg.

MOCKUP VISUELL 2
MOCKUP VISUELL 3

Resultatet har blitt et informativt design for å tydeliggjøre kunnskap troverdighet og levere på humanisering. Designet er distinkt og differensiert i butikkhylla, og har tydelig navigering mellom sortimentets ulike varianter.

Pakningene har fått dekor av sunne og aktive hunder i norsk natur, for å levere på sin norske identitet, opphav og underbygge sannheten om at LABB er kortreist og miljøvennlig.