POWER Stilbilde

Power

Gikk fra 16. til 1. plass i oppmerksomhet gjennom spenstig dugnad

I en verden hvor alt var snudd på hodet, la vi hodene i bløt sammen med Power og lagde en skikkelig dugnad rundt trygg handel og noe på kjøpet

Vi fikk egentlig ikke en tradisjonell brief fra kunden, men mer “Hva gjør vi nå?” Hvordan skal vi kommunisere med kundene når fokuset er korona, smitte og antibac? Power ville nå ut til kundene med at de hadde gode løsninger i denne situasjonen.

Vi visste at folk var opptatt av å ikke bli smittet og fokuserte derfor på hvordan vi kunne hjelpe folk til å handle uten å måtte møte mange andre kunder. Vår løsning var å lage en berøringfri handel ved hvert varehus. Kundene kunne bestille på nett, komme kjørende til vår Drive Thru portal, og ansatte i Power leverte varene, rett ut i bilen. I tillegg kunne de betale med Vipps. Enda et viktig element i kampanjen var at kundene fikk en sykkel på kjøpet på utvalgte produkter.

Produksjonen ble laget i rekordfart og var en skikkelig dugnad fra både byrået og kundens side. I løpet av kort tid var både TV-film, 3D filmer og visueller ferdige. “Halve” Powers markedsavdeling var med som aktører i filmen.

I perioden kampanjen gikk så fikk Power en hyggelig boost. De tronet høyest på reklameoppmerksomhet av norske merkevarer, en oppgang fra 16 plass til 1. plass