Godt Treverk Godt Håndverk

Block Watne

Godt Treverk, Godt Håndverk

Oppgaven var å lage kommunikasjon som befester og tydeliggjør at OBOS Block Watne har satt og setter standarden for trehus i Norge. Og vi skal styrke merkevaren gjennom posisjoneringen som ledende trehusprodusent.

På lang sikt skal vi styrke merkevaren, øke kunnskapen om merkevaren og øke markedsandelene. På kort sikt skal vi sørge for trafikk til nettsiden, ulike konverteringer og salg.

Vi må sørge for å bli lagt merke til og husket, så vi kombinerer emosjonell og rasjonell kommunikasjon, og langsiktig merkevarebyggende og kampanjedrevet salgsutløsende kommunikasjon. Konseptet skal leve lenge og har rom for utallige kreative uttak og er planlagt å kjøre ut 2021 i første omgang.

Bw treverkhandverk

Kvalitet, trygghet og bærekraft danner grunnlaget for konseptet. OBOS Block Watne er Norges største trehusprodusent og har røtter tilbake til 1872. Helt siden starten har de sverget til treverk som materiale, og det er det mange gode grunner til. Godt treverk finnes over hele landet. Det er et kortreist og miljøvennlig materiale. Det er lett å forme slik man vil og det gir et godt inneklima og bomiljø.

Men gode materialer er bare halve jobben. Det må også godt håndverk til for å skape hus som folk kan trives i og som varer i generasjoner. Fra tomten kjøpes til nabolaget yrer av liv er det mange som jobber for at akkurat ditt hus skal bli ekstra godt å bo i. Dyktigere tømrere står alltid på, men også arkitektene gjør gode tilpasninger for de som skal flytte inn. Egne landskapsarkitekter skaper sosiale møteplasser, fine grøntarealer og trygge lekeplasser for barna.

Vi mener verdens beste trehus skapes av godt treverk og godt håndverk.

Konseptet er i oppstartsfasen men har allerede fått en sterkt og positiv intern forankring. Aktivitetene som er kjørt har fått god respons og vi gleder oss til å videreutvikle konseptet sammen med en kunde som tør å gå foran og utfordre det etablerte.

Kreativt team: Espen Skrolsvik og Øivind Eide

Rådgiver: Bente Valøy Lindstad

Prosjektleder: Pernille Aakermann

Foto: Øivind Eide

Digital produksjon: Hanne Øverland

Content: Vetle Nielsen