CASE_STORO_MOTEPROFIL_5

Content for Storo Storsenter

Et inspirerende trend- og sesongbasert moteunivers

Konseptet “Moteprofil” skal inspirere kunden ved hjelp av nøye utvalgte aktuelle trender som er stylet av deres egen personal shopper.

Storo Storsenter ønsket å knytte senteret tettere på kategorien mote, samtidig som personal shopper tjenesten skulle aktiveres ytterligere på senteret. Storo har et bredt utvalg av moteriktige klær til alle anledninger, så her var det muligheter for å vise både eksklusive merkevarer, men også folkelige trender, og anvendelige klesplagg i kombinasjon med stylingtips. For Storo var det viktig at konseptet inkluderte “alle” målgrupper, og at fokuset ikke var på high end fashion - dette var noe som skulle appellere til kvinner i alle aldre.

Løsningen ble et moteunivers på tvers av sosiale medier, som vi til slutt valgte å kalle «Moteprofil». Dette er et konsept som gjør at Storo mye tydeligere knytter seg opp mot kategorien mote, samtidig som det var en fin løsning for å få flettet inn dere personal shopper Cornelia, som også er stylist.

Moteprofil har siden høsten 2017 blitt produsert månedlig, og selv om det har blitt gjort endringer i uttrykk, lengde, modeller og antall filmer og produksjonsmåte, står konseptet like sterkt den dag i dag, om ikke sterkere.

Filmene som produseres hver måned, utvikles og lages basert på trender for den aktuelle sesong. Dette suppleres med en lengre artikkel som tar for seg mer konkrete stylingtips, foto og plukklister, og filmer med tilhørende SoMe-poster på Facebook, Instagram og Snapchat. Videoen publiseres også på Youtube. Konseptet blir også tatt ut i butikk, med tags hengende på utvalgte plagg med budskapet “Cornelia anbefaler”. Dette er ofte plagg som har vært med i filmene, eller plagg som går under samme trend.