Team PM NTHF

Norsk Tannhelseforsikring

Re:Media og Schjærven skal sikre nordmenn bedre munnhelse

Tannhelseforsikring har vært et ukjent produkt for de fleste nordmenn - inntil nå. Med hjelp fra Re:Media og Schjærven Reklamebyrå vil Norsk Tannhelseforsikring sette munnhelse på agendaen og få flere nordmenn til å ta vare på tennene sine. 13 september lanserer de ny visuell profil og kommunikasjonskonsept med reklamefilm på TV, støttet opp av en rekke SoMe- aktiviteter.

- Mange nordmenn vegrer seg for å gå til tannlegen i frykt for uforutsette høye utgifter, sier Magne Heitnes, CEO i Nordic Benefits som står bak Norsk Tannhelseforsikring. Vårt mål er først og fremst å bidra til den generelle tannhelsen, samt å tilby våre kunder en forutsigbarhet i forhold til uforutsette tannlegeregninger.

Så langt har de fleste kundene kommet gjennom distribusjonspartnere som forbund, organisasjoner og bedrifter som tilbyr tannforsikring som et gode til sine ansatte. Nå satser selskapet for alvor på privatmarkedet.

- Da vi tidligere i år fikk i oppdrag å gjøre tannhelseforsikring kjent og etterspurt blant nordmenn, var vår intuitive tanke å spille på det emosjonelle vel så mye som det rasjonelle, sier Anne Cathrine Aasen, kundeansvarlig og rådgiver. Å forsikre tennene gir ikke bare en økonomisk forutsigbarhet men også en helsemessig gevinst ettersom regelmessig besøk hos tannlege både styrker tannhelsen og den generelle helsen forøvrig. Vi ønsker med denne kampanjen å få flere til å ta vare på tennene sine ved å tegne tannhelseforsikring.

- Vi er veldig opptatt av å oppdra barna våre til å ta vare på tennene sine fra de er små, men glemmer ofte viktigheten av å ta vare på våre egne, fortsetter hun. Det er nettopp denne innsikten som er utgangspunktet for historiefortellingen i reklamefilmen som er produsert av Einarfilm med regissør Jens Lien, som har premiere på TV2 valgdagen.

I tillegg til kommunikasjonskonsept står hybridbyrået Re:Media/Schjærven bak både mediestrategi og visuell profil. Det tverrfaglige teamet består i tillegg av Tone Bedzeti (prosjektleder), Espen Skrolsvik (tekstforfatter), Øivind Eide (Art Director), Kristian Bjørseth (digitalrådgiver), Alina Klemetsen (video/audio-rådgiver), Eirik Sveen (SoMe-spesialist), Line Sporsheim (SEM-spesialist), Jon Erik Josephsen (grafisk designer), Helge Wiig (designer), Ellen Papadopoulos Froknestad (innholdsprodusent), Bruno Kvae (Executive Producer) og Lars Goberg (lyddesigner).