Hyundai Stilbilde Fasade

Content for Hyundai

Hyundai <3 by:Larm 2020

Økt merkevarebevissthet og liking gjennom visuell unik historiefortelling i sosiale medier.

Hyundai har en rekke sponsorater hvert år, hvorav by:Larm er en av dem. Med en målgruppe på 18-30 år og en musikkfestival som arena, var utfordringen hvordan Hyundai skulle hype sponsoratet og øke merkevarebevissthet. I tillegg kom briefen under én måned før festivalen startet, så her krevdes det en rask og effektiv løsning.

HYUNDAI CASE KAPT

Aldersgruppen 18-30 år er en viktig målgruppe for Hyundai; de er opptatt av bærekraft og vil se etter miljøvennlige alternativer ved deres fremtidig bilkjøp. Samtidig er målgruppen særskilt vanskelig å markedsføre til ettersom de lett lett gjennomskuer kommersielle reklamebudskap. Det er også fort gjort for Hyundai å bli oppfattet som en “kul” pappa med capsen bak fram. Basert på denne innsikten fokuserte vi på unike, iøynefallende visueller, og at storytellingen handler om artistene som skulle spille på by:Larm.

Vi filmet fem oppadstormende artister som skulle opptre på by:Larm 2020: Kapteinen, ka2, Emeilie Hollow, Kamara og Musti. Locations for filming var i og rundt områdene hvor by:Larm finner sted. Gjennom intervjuer med artistene ønsket vi blant annet å fram de gode historiene. Filmene ble publisert på sosiale medier med Hyundai som avsender, hvor kommunikasjon var en ren promotering av artistene. Vi oppfordret også artistene til å selv legge ut filmene om de ønsket det.

Unike personer nådd

1.7 mill

Interaksjoner

700.000

Alle filmene fikk en svært god respons på sosiale medier; alle artistene, deres management og plateselskaper publiserte filmene på deres egne kanaler. I tillegg publiserte by:Larm alle filmene i deres markedsføring. Alle som la ut filmene krediterte Hyundai, noe som gav dem en enorm god organisk spredning.